CHUCKSTER

Optimist… enjoys company… gym-buff… music lover… family driver… all-around jester… moral booster… curly-joe… the missus’ sex-slave…

 

Chuckie Dreyfus is a Philippine movie actor whose movie-acting career started in 1984 with the movie, “Idol”, in which he played the sidekick of Philippine action star, Rudy Fernandez.

He is also a co-owner and one of the driving forces of “CD Sound Labs”, a digital recording studio founded in the year 2000 in partnership with Jun Regalado. What started out as a simple hobby and a makeshift recording studio in his bedroom has turned into his prime preoccupation. Today, “CD Sound Labs” offers full multi-track digital recording at 32-bit processing, 24-bit/192 khz and higher sampling rates, musical arrangements, commercial jingle production, television/movie scoring and soundtrack, audio/visual presentation, midi sequencing, sound design, foleys/SFX, audio mastering/re-mastering, Album/Graphic Design, CD transferring and CD Duplication.

Chuckie learned midi sequencing and arranging by himself in between movie and television projects and he eventually started arranging musical numbers for other artists going on road-shows and concert tours. Apart from this, Chuckie also started arranging medleys and special song numbers for “GMA Supershow” and “That’s Entertainment”. This innate musical talent was further honed when he began to concentrate on his own musical compositions which resulted to the songs: “The Luv Bug”, “Keep On Walking”, “Let’s Go Retro”, “Hiling”, and “Kahit Na” of the album “The Luv Bug” which was released by the “REtroSPECT” band under Alpha Records.

Apart from this, Chuckie is busy working on other record album projects as well as commercial and political jingles. He is a member of FILSCAP, a member of the Judging & Screening Committee for the “Awit Awards” for the past 7 years. Chuckie also composed the song “The Quiz Bee Dream” for the Quiz Bee Foundation. He also produced the theme song of ABS-CBN’s teen show “SCQ Reload” entitled “Kilig Ako”… a song which he also composed and was performed by Sarah Geronimo.

Chuckie is also the composer of Rachelle Ann Go’s certified hit song entitled, “Bakit”, included in her album, “I Care”, under Viva Records. “Bakit”, also became the the theme song of ABS-CBN’s evening telenovela, “Mirada de Mujer”.

He is the Musical Director of television shows such as “SCQ Reload” (ABS-CBN), “SCQpids” (ABS-CBN), “Pinoy Big Brother (Primers)” (ABS-CBN), “Blind Item” (ABC-5), “Your Song” (ABS-CBN) and much more.

He is also the Musical Director of such movies as “Masikip Sa Dibdib” (Viva Films), “D’ Anothers” (Star Cinema), “Binibining K” (Regal Films), and “Agent X44″ (Star Cinema).

Chuckie recently composed and arranged the theme song of QTV-11’s newest game show, “Game Show Mo ‘To” hosted by German “Kuya Germs” Moreno. The theme song entitled, “Appear Disappear”, which was performed by the “Baywalk Bodies”, will also be released by the sexy group as their carrier single for their upcoming album this June 2007.

He also has 2 compositions (“Miss” & “Kahit Na”) included in Sarah Geronimo’s upcoming album entitled, “Taking Flight”, which will be released under Viva Records by mid-August 2007.

Besides his numerous audio/musical endeavors, he also dabbles in Web Design and Site Development.

On March 24, 2001, Charles J. Dreyfus tied the knot with Marie Aileen Regina L. Bayani at the Santuario de San Jose Church in Greenhills. They are blessed with two lovely children, a boy named Ralph Austin Henry and a little girl named Isabella Louise. Hobbies include: Collecting DVD movies, bodybuilding, baseball caps, surfing the net, bumming around the house, texting funny anecdotes and jokes to his hapless friends, malling and dining out, hanging out in coffee shops, blogging the night away and bodybuilding.

(REF: Wikipedia)


| View Show | Create Your Own

 


84 Responses to “About Me…”


  1. Marso 6, 2006 bandang 12:33 umaga

    “CURLY-JOE” i like it!

  2. Enero 21, 2007 bandang 4:46 umaga

    LOL. it took me a while to recognize THE Chuckie Dreyfuss. like it or not, i’m adding your pages to my blog roll. hehe. thanks for the comment on my article.

    Jun

  3. Enero 21, 2007 bandang 5:07 umaga

    Hey Jun! Hahaha! Sure. Add me up. I’ll do the same. Thanks for dropping by, bro. Keep in touch. I subscribed to you blog as well, so I guess I’ll be visiting your page every so often. Cheers! :)

  4. Enero 24, 2007 bandang 8:22 umaga

    Add ko rin kayo ha, Chuckie and Jun. :-) Okay lang?

  5. Enero 24, 2007 bandang 4:12 hapon

    Sure! I’ll add you up as well. Thanks! I got your email add thru d email notification I received. I include that sa address book ko na rin. Should you guys need to msg me privately, email lang kyo. No prob.

    PS
    You guys do have my email add also naman right? :P

  6. Enero 28, 2007 bandang 3:07 umaga

    yup, got your email addies, the both of you. found them earlier at the comments tab in my dashboard.

  7. 8 kat
    Pebrero 5, 2007 bandang 10:28 umaga

    I remember you as a kid (you went to O.B. right?) I was several batches lower. I really was surprised to come across your blog (through Jonas Diego), and somewhere at the back of my mind I guess I was curious as to where you are now. Naging busy ka rin pala! ^_^ Nice.

  8. Pebrero 5, 2007 bandang 1:58 hapon

    Hello Kat!

    Yes… I did study at O.B. Grade 5 to high school. Hehehe… those were the days…! Nice to bump into a schoolmate every now and then. Did you graduate there? I still get to see some of our old teachers including Preciosa Soliven… Ms. Duran, Mr. Da Silva, Ms. Soqueno… dunno kung naabutan mo pa sila.

    So nice of you to drop by my blog. I’ll add you up sa blogroll ko. Keep in touch ok? Good to touch base with OBians! :)

  9. Pebrero 21, 2007 bandang 3:07 hapon

    Thanks jun! Sorry… really late reply. Bad trip Smart eh… “k*pal sila”.

    Do you feel my rage right now? Hehehe!

    (to self) “breathe in… breathe out…” :D

  10. Marso 7, 2007 bandang 10:24 hapon

    chuck, added you to my blog roll! Take care!!

  11. Marso 8, 2007 bandang 1:55 umaga

    Ey Martin! Thanks for adding me up! Will do the same…! Ingats! :D

  12. Marso 11, 2007 bandang 7:03 hapon

    Hey Chuckie…..wish to add you in my blog lists kung ok lang ……God Bless

  13. Marso 12, 2007 bandang 12:57 umaga

    Hey Eric! Surely. No problem. Add me up! Thanks for dropping by! Hope you frequent my blog every now and then. :D

  14. 16 vice214
    Abril 10, 2007 bandang 5:33 hapon

    chuckie!i’m from davao.di kita naabutan wen you were still in the world of show business..maybe i was just too young then.i just happend to know your name in one of parokya ni edgar’s songs “…siguradong malalaos ang pagkagwapo ni mister chuckie dreyfus(chuckie dreyfus)!heheh.idol!

  15. Abril 10, 2007 bandang 5:37 hapon

    Hi Vice214!
    Yeah… I get that a lot… especially when “that” song was still playing in the airwaves. People kept asking me if I allowed Parokya to use my name in the song. Hehehe…
    By the way, it seems like your first time to visit my blog. Hope you frequent my site every so often. Thanks for dropping by! Ingats! :)

  16. Abril 23, 2007 bandang 7:25 hapon

    Hey!!!? I didn’t recognize you right away, if it wasn’t for that pic ^ … can I add you up as well? :D

  17. Abril 24, 2007 bandang 5:29 hapon

    Hi Zero…
    Sure… no prob. Add me up! Thanks for linking me! :)

  18. Abril 26, 2007 bandang 4:55 hapon

    tignan mo nga naman, the world’s becoming a smaller place. i am writing the guy na nagpa-tagyawat sa mga ate ko noong kumekerengkeng pa lang sila. alala ko tuloy bigla yung mga signature chuckie dreyfuss notebooks noong elementary.

    while reading your blog, nalaman ko na ung kinakanta pa pala ng misis ko sa shower while we are doing labing-labing e made by chuckie d. bad ka pre. lahat ng babae sa buhay ko tinutuhog mo. Ha! Ha!

    its good dropping by your blog. and i just had ten seconds of your time…

  19. Abril 26, 2007 bandang 5:07 hapon

    Hi Badoodles!
    Hahaha! I had fun reading your comment…! So nice of you to stumble upon my blog. Yeah, I remember the “notebook” days… hehehe!
    Kinakanta pala ng misis mo ang “Bakit”? Hehehe… ayaw mo nun? Kapag may nabuo dahil sa kantang yan… eh di ako ang ninong… bwehehehe!
    Thanks for visiting the site! Come by again soon…! I’ll add you up sa blogroll ko… keep in touch man! :)

  20. 24 badoodles
    Abril 27, 2007 bandang 11:01 umaga

    r u cirius? (tinanong pa kunyari di ko nakita sa blogroll). ackshuli, (practice accent pang call center) di ko lang masabi pero i was hoping you would add me up. the subliminal messages… He! he! thanks pre. kahilera ko na tuloy si cute bianca babe saka si bo. unbelibabol.

    di pa nagsi-sink in sa akin ung idea na si chuckie dreyfus ka nga. maybe days. n i hev a story to tell my family wen i go back to the prabins.i hev ds smile in my face baka biglang batukan pa ako ng bos ko. cge tnx ulit pre.

  21. Abril 30, 2007 bandang 4:17 hapon

    wait, are you that cute child star way back in the day of shoulder pads, high-rise hair and cheap pumps? or is that another dreyfus? hehe… XD… lol, i would stop commenting on this page altogether coz it’s so high-end… so many famous showbiz people… i can feel my mediocracy sinking in… lol. nice page, though… XD

  22. Abril 30, 2007 bandang 4:36 hapon

    Hey Toni!
    LOL…! Yeah… back in the days of “Used” Pants, Wella and Dippity Doo Gel, Tretorns, New Wave music! Hahaha!
    What’s so high-end bout this page…? (scratch-scratch!)
    Don’t feel mediocre about anything (LOL!)… I’m sure there are a whole lot more mediocre people in showbiz…! :)
    Thanks for being a regular visitor here! Hope you make visiting this page a habit… :P

  23. Abril 30, 2007 bandang 9:23 hapon

    ikaw nga… yung sa lola basyang movie… xet, starstruck naman ako… LOL, naging crush kita nung isa pa akong uhuging 6-year-old… high-end=celebrities… me=nobody… hehe… XD

  24. Mayo 2, 2007 bandang 9:08 hapon

    OMG! Chuckie Dreyfuss? Asan na si Katrine Gonzales. Ano nga ba yung movie n’yo together? Family Tree?

    Syet. Tagal na non.

    Visit ka sa site ko. It’s a political humor blog. Jojo Alejar, a new friend – uses my posts for his show. Magka-grupo ba kayo sa That’s?

    Loi Pogi

  25. Mayo 2, 2007 bandang 10:02 hapon

    Hey Loi…
    Hahaha… nope, hindi family tree. It’s “1+1=12+1″
    Yes, tagal na talaga nun… Just finished visiting your site! Really interesting and humorous stuff! So, Jo gets some of his material from your site pala… yeah, same day kami sa That’s before.

    We still talk and see each other. In fact, he was just at my place a few days ago. Collaborating on a new song. He just called earlier today… well, kinda… nag-miss call lang… hehehe! Ubos na siguro load! Haha!
    So nice of you to drop by. Hope to see you here more often! I’ll re-visit your site again in a bit. :)

  26. Mayo 3, 2007 bandang 9:29 umaga

    chuckie, your my idol now….your one of a kind, and i want to be like you…

  27. 31 fauzia
    Mayo 7, 2007 bandang 9:32 umaga

    hi .the nick nameof Rudy Fernendez is LOREN,? is he known by this name among his close friends it is very important fo r me to know please do answer me back all my prayers for his good health

  28. Mayo 8, 2007 bandang 12:46 umaga

    Hi Fauzia… I’m not quite sure about that… but I can try to find that out for you. I’ll email you in a couple of days for the answer. Thank you for dropping a line!

  29. Mayo 8, 2007 bandang 12:46 umaga

    Hi Iron…
    Errr… ummm… thank you! I’m flattered. Hope you visit the site more often! Ingats! :)

  30. 34 fauzia
    Mayo 8, 2007 bandang 3:39 umaga

    Hi thanks for the prompt reply u r truly a nice chap:)

  31. Mayo 8, 2007 bandang 11:21 hapon

    truly, you have been successful in achieving your dreams…all the efforts paid off….chuckie, i remembered when i was one of your fans when you were still young. can i link you up in my blog….feel free to link me up too…

    yna

  32. Mayo 9, 2007 bandang 12:16 umaga

    Hello Yna!
    Thank you for the wonderful message! So glad to meet new friends all the time. Sure… add me up! Likewise, I’ll add you to my blogroll as well. Keep in touch, ok? Thanks again! :)

  33. Hunyo 4, 2007 bandang 4:06 hapon

    Hi!

    Finally, after a lot of blog hopping, kilala ko na rin ang tao behind Nakampucha. Really enjoy that blog (always makes my day) and have added it to my blogroll. Will also add this one. Feel free to drop by my site too.

  34. 38 K
    Hulyo 10, 2007 bandang 7:31 hapon

    Wow Chuckie Dreyfus the cool guy, an actor and of “That’s…”. May I add you?

  35. Hulyo 10, 2007 bandang 9:16 hapon

    Hi K!
    Sure… you can add me to your blogroll! Thanks for dropping by! Hope to see you here again soon! :)

  36. Hulyo 31, 2007 bandang 10:36 hapon

    uy!!!! ang idol ko sa happy house. im glad i find your blog.

  37. Hulyo 31, 2007 bandang 11:13 hapon

    Hello Kwan!
    Haha… Hapi House! Tagal na nun… hehehe… mukhang nabibisto ko na ang edad mo! Haha! Thanks for visiting my blog! Hope to see you here every now and then! Keep in touch ok? Ingats! :P

  38. Agosto 10, 2007 bandang 12:23 umaga

    Hey Chuckie! Nina here. Hope you remember me. You are everywhere in blogland. Is this and your wordpress blog one and the same?

    Hope you are doing okay. BAKIT? Kasi hanap-hanap namin parati ang kanta mo. =)

    Godbless.

  39. Agosto 10, 2007 bandang 12:34 umaga

    Hi Nina!
    How are you? Of course I remember you! Yes, http://www.chuckiedreyfus.com AND chuckster.wordpress.com are one and the same. I just registered my own domain so when you enter either URL, it’ll lead you to this blog.

    Hahaha! Talaga? Hanap-hanap niyo ba talaga mga songs ko? Hehehe… flattered naman ako! :P
    I have 2 songs included in Sarah’s new album (“Taking Flight”)… one song for a new Viva artist named, “Mocha” (album will be out 3rd quarter of 2007)… and I was asked to “tagalize” some songs written by Christian de Walden for Nikki Bacolod’s upcoming full album.

    The “Baywalk Bodies” will also be releasing their upcoming carrier single entitled, “Appear Disappear”, which I also composed (semi-novelty naman yun).

    Thanks for messaging after such a long time! :D

  40. Agosto 10, 2007 bandang 11:38 hapon

    Wow! Business is picking up I see. Hehe. That’s good to hear.

  41. Agosto 19, 2007 bandang 1:22 hapon

    Hey ikaw ba yung chukki drayfus na kinakanta sa parokya? wala lang I just surf in first from your wife friendster then to your blog

  42. 46 smarteyez
    Agosto 20, 2007 bandang 11:53 hapon

    weee!! what’s up chuckie? i was listening to parokya ni edgar’s song “pangarap ko sa buhay” just now, and it mentioned your name, so here i was browsing in front of my pc any biographies about you…and bamm! google brought me here haha! awww you’re still looking cute! i so love watching you at that’s entertainment..dang, taking me back memory lane.. whatever happened to the old times, i sure missed it indeed!

  43. Agosto 21, 2007 bandang 12:16 umaga

    Nina:
    Hi Nina… Thanks! LOL! Hope it picks up some more! hee-hee! :P

    Dork:
    Hey there… yes, ako nga po. Salamat sa pagbisita. Paano po kayo napadaan sa Friendster profile ni misis ko? :D

    Smarteyez:
    Hello there! Really? LOL! “Pangarap Ko Sa Buhay” is quite an old song already… haha! But hey, thanks to that song… it led you here. Thank you for the compliment… I appreciate it… hee-hee!
    So, you used to watch “That’s” pala… so, more or less I can figure out your age… haha! Yes, whatever happened to the old days… sure miss it myself!
    Thanks for dropping by! Hope to catch you here again soon! :)

  44. 48 Ms. Red
    Agosto 21, 2007 bandang 2:41 hapon

    Alangya, ang bopols ko talaga. tanong ko pa sa sarili ko bat kapangalan mo yung child actor na napapanood ko sa tv dati, eh ikaw na pala yon. nakikipagkulitan pa ako sa NAKANAMPUCHA, hahaha!

    It’s a pleasure to have a celebrity co-blogger like you. Cheers!

  45. 49 Joe Taroogs
    Agosto 21, 2007 bandang 3:15 hapon

    Uy, Idol! Lumaki ka na din pala? Kala ko nasa ibang bansa ka na naka-base e. Professional ka na pala ngayon. Cool blog. Cool wordpress project din! Sali ko. Link din kita ha?

  46. 51 smarteyez
    Agosto 22, 2007 bandang 1:03 umaga

    Sup Chuck! Can I add your page on my blog? Thanks! 80’s rock!!

  47. Agosto 22, 2007 bandang 3:09 hapon

    @Ms.Red

    LOL! Natawa naman ako sa message mo… haha! But seriously, thank you for the compliment. Much appreciated. (blushes)… :P

    @Joe Taroogs
    Hi Joe! Nope… never left pinas. Haha… Ang daming may akala na I left the Philippines… weird!
    Sure… add mo ako. Thanks in advance! See you sa group site!

    @Smarteyez
    Sure…! Add me up! Send me your URL also para ma-add ko rin kayo.

  48. 53 dimaks
    Agosto 22, 2007 bandang 7:06 hapon

    Chuckster, adding you up in my blogroll.

  49. Agosto 23, 2007 bandang 4:45 umaga

    Dimaks:
    Thank you! Add kita in a while… medyo tambak lang sa pagsagot ng comments eh… LOL… :P

  50. 55 dimaks
    Agosto 23, 2007 bandang 7:29 hapon

    ok thanks :) haha, tambak nga, inabot kana ng 4:45am.

  51. Agosto 23, 2007 bandang 8:00 hapon

    Dimaks:
    LOL! Oo nga eh… hehehe… hindi nga ako nakakapgpost ng sarili kong blog posts eh… LOL! Hahaha… Cge, bawi ako… :P

  52. 57 chuvaness
    Agosto 25, 2007 bandang 11:07 umaga

    ahahahaha

    akala ko isang chuckie dreyfus-wannabe lang….ayyy! for a while, i got ecstatic there…i’m such a fan…

    and just so you know, fave ko yung FAMILY TREE!! nasan na yung kotse nyong lumilipad? like it or not, i’ll definitely add you in my blogroll

    cheers!

  53. Agosto 27, 2007 bandang 3:09 hapon

    hi chuck. dyu here. nice blog bro ;) add kita sa linkExch ng PBS. ciao!

  54. Setyembre 6, 2007 bandang 3:16 hapon

    Hi Chuck! Hahaha u know what? while i’m writing this, commercial yung chuck chocolate ba un? sakto! anyway, i remember you, sa that’s entertainment time mo. halos kasing edad kita yata o mas ahead ka sakin. Kuya? hahaha. btw, can i add u to my links? galing ng blog mo at ng wordpress pinoy community! congrats bro!

  55. Setyembre 6, 2007 bandang 3:41 hapon

    Hey Lavern! I emailed you just now… haha… I even asked for your name… LOL… andito pala name mo all along! Oh well, napadala ko na eh… Thanks for dropping by my blog!

    Thanks for joining the WordPress Pinoys Community! Hope you meet lots of friends there… maraming makukulit dun (mga bastos pa!) hahaha!

    get their YM IDs through their profile pages sa forum so that when they’re online, you could chat with them every now and then.

    Keep in touch, bro! Sure, add me up! No problemo! Ingats! :)

  56. Setyembre 6, 2007 bandang 7:30 hapon

    Chuck mas gusto kong mameet yung mga bastos hahahaha. Add mo din ako dito sa blog mo bro para sikat ako! :-)

  57. Setyembre 6, 2007 bandang 8:40 hapon

    LAVERN:
    LOL… hahaha! Sige… maraming bastos diyan! Hahaha… Sige add kita in a while!

  58. Setyembre 8, 2007 bandang 2:47 hapon

    Splendid site. Its good to know that some of the most promising luminaries in the Philippine entertainment industry has ‘segued’ into a more profound yet parallel artistic venture. All the best!

    Pwede i-link site mu? Hehe….

  59. Setyembre 10, 2007 bandang 9:06 hapon

    OMG!!!
    i loved you back in That’s!!!
    u & Isabel!
    hahaha.
    ur still the cutest!… =)

  60. 65 tina
    Setyembre 10, 2007 bandang 11:35 hapon

    hi!…my oh my…ur jst samwer over d busy life of showbiz industry i tot ur gone truly from it…nwez, im jst sooo surprised then…hahaha!!! ikaw nga talaga!!! take care & god bless to u & ur family :)

  61. Setyembre 10, 2007 bandang 11:42 hapon

    @ Gerry
    Hey there! Thank you for dropping by the site! Really appreciate it. Yeah, music has always been an itch I needed to scratch when I was still in showbiz. Hehe! Thank you for the kind words! Sure, add me up! Hope to see you here again soon!

    @ Robee
    LOL… hahaha… Me and Isabel! Those were really old times! Though Isa and I still get in touch regularly. Thank you for the compliment! (blushes) :)

    @ Tina
    Hi Tina! Nope… never really left the entertainment industry… on the contrary, I became busier… but just behind the scenes, though. Take care as well! Hope you drop by again soon! :D

  62. Setyembre 11, 2007 bandang 9:17 hapon

    Wow! It’s the real Chuckie Dreyfus blogging! Akala ko, fake. Alam mo na, maraming namemeke dyan. Pero wow talaga! So kumusta? :)

  63. Setyembre 12, 2007 bandang 1:00 umaga

    @ Marhgil
    Hey there! Hehehe… Yeah, marami ngang namemeke nga diyan… eh may fake friendster account nga ako eh… nagulat na lang ako dati at nalaman ko na may friendster account na pala ako noon pa pero di talaga akin. Gamit lang pangalan ko.
    Eto… ok naman ako. Hehehe… most of what I do now and what happens in my daily life is posted regularly here sa blog ko. Thanks for dropping by! Thanks for joining WordPress Pinoys nga pala also!

  64. Setyembre 15, 2007 bandang 10:26 umaga

    A lovely family :) God bless…

  65. Setyembre 15, 2007 bandang 10:30 umaga

    eh wait… LoL! As far as I can remember, I got a notebook with Chuckie as the front cover when I was still in primary school! I mean, I can now mingle here with an actor :)

  66. Setyembre 16, 2007 bandang 2:26 umaga

    @ brVince
    Thank you for the kind words!
    You got a notebook with me on the cover?! Hahaha… those were the days! Tagal na nun… hehehe! Napaghahalata na rin ang edad mo kung ganun? LOL! Thanks for dropping by!

  67. Setyembre 27, 2007 bandang 8:21 hapon

    wahh.. ngayon ko lang ata napuntahan tohng page na toh ah!

    amkyut nung nakatali ng maliliit yung buhok nyo (err.. di ko lam tawag eh).. pero kewl kewl kewl! ayos!

    ako kaya? paganun din ako? haha. ^_^

  68. Mayo 28, 2008 bandang 12:28 umaga

    ang cute mo pa rin hehe pero nag stick na talaga sa ‘kin yung ‘Rocksteady’ ewan ko ba ba’t yan talaga, with Billie Joe pa yun! hahah

    great achievements you got there Chuckster, keep it up! :)

  69. Oktubre 15, 2008 bandang 8:21 hapon

    Chuckie Dreyfus!!! Oh my God, I just clicked on the link about the WordCamp event in Manila, saw that you were one of the organizers, and looked for your blog to see if you were the Chuckie Dreyfus I knew from my childhood. And it turns out that you are the Chuckie Dreyfus I knew from my childhood!!! I used to have the biggest crush on you. ;) Still remember when I was about 9 or 10, my cousins and I looked you up in the yellow pages, found your number, and called you. You were so friendly, entertaining us even though, I’m willing to bet right now, we probably didn’t make any sense at all. Anyways, it’s quite a pleasant surprise that you are a fellow blogger.

    Btw, I loved Isabel Granada, too. I was a fan of your “loveteam”!

  70. Enero 21, 2009 bandang 6:55 umaga

    hi, im just sitting on my chair, waiting for something to do… i thought of some songs which ive had through the years… theyre not great…but theyre something…sometimes i think theyre the bill and teds type lol.and then somehow your name seems to be ringing in my head in chito’s voice…it said MR Chuckie dreyfus with echo, probably due to that parokya ni edgar song… but no matter, so i decided to search your name… wrong spelling pa nga. led me here… i noticed you had this make shift studio of some sort and process bit formats and stuff…. i am familliar with midi but dont know much really. i use this vanbasco player to play certain drum loops, then i mumute ko yung other intruments… then sabayan ko ng guitar… then save it in whatever bit quality, then load the song in winamp the record the song again with bass, then do the same process with keyboard, everything done in pc, but the one thing i cant do is sing them, or add some lyrics on half of them. the main recorder i use is polderbits coz its simple, although protools would be nice…. i think ive got like 16 tracks… dunno but 5 of them i regard as my best. i get inspiration from wherever i get stuck… like in an airport at heathrow waiting for my wife to arrive from manila, a jeepney traffic near a cockpit arena……, or a tune in my dream, a hum from nothingness… or a certain harmony— whatever that is from the guitar or keyboard, i describe my music as a mix of boston, dream theatre 38 special eheads limp bizkit old opm… if there was an ehead head that would probly be me. ill upload the songs in youtube one of these days at the moment i couldnt coz the songs got no voice, + no vid to go. moreover ive got no time as i work as a nurse in a critical care unit and a 3 month old daughter. i believe you are a song writer now… pwede ko bang i email sayo??? can you make it heard??? id probably settle with you getting them famous than i release it free on youtube, maybe someone my a voice a band can sing them, that is my only wish.this music inside me only gets out sundays at st josephs, i can email them to you if you have time,. well then it was nice talking to myself… its been nice. cheers. —- did i just do a blog?

  71. Enero 30, 2009 bandang 4:52 umaga

    hi chuckie,

    it’s so nice that people can still hear news about you. it can’t be denied that you have contributed so much in the industry and people will never forget you and the movies you have made…people would always love to watch you on the screens again. But since you have decided to be more active behind the cameras, it’s just wonderful that you have this blog to update us your fans.

    i hope you won’t mind that i featured you on my blog and linked your site.

    more power to you and God bless your family

  72. 77 Marilyn
    Setyembre 6, 2009 bandang 3:04 hapon

    Artistic and creative ka pala! Syempre nung nasa “That’s…” ka pa, cute face mo lang ang napapansin ko. He, he.

  73. 78 Marilyn
    Setyembre 6, 2009 bandang 3:09 hapon

    Hi! Ikaw pala ang 4th artist na sinulatan ko… if I’m not mistaken. Una si Sharon Cuneta in 1983. Pangalawa si Barry Manilow nung 1984 ata. Pangatlo si Gov. Vi nung 2000-something.

    I think hinuhulaan mo na ang age ko. He, he, he, ulit!

  74. Oktubre 8, 2009 bandang 4:35 umaga

    Hi Chuckie, got the link of your blogsite through a forum. I’ll add you up, will that be alright? I’m just wondering if you still have a photo of the movie, Hwag kang hahalik sa Diyablo? cant find one sa internet.. lolz!! Keep us posted!!

  75. Marso 28, 2010 bandang 12:28 hapon

    Hey Chuckie, we’re doing an interview with Christopher Paloma in our blog and he mentioned to us that you were one of his closest friends in showbiz. He also told us that you’ve worked with him in “Idol” back in 1984. Anyway, we will soon post that feature and we hope that you will like it. Take care.

    PS. I was a big “Happy House” fan. Haha. Missing the old days.

  76. 82 Dessie
    Nobyembre 25, 2012 bandang 2:04 umaga

    “You mean dapat sinali kita…mga Pinoy na reklamo? ng reklamo, nakatutok lang sa negatibo, di nila alam ang likas na kagandahan nila :-)?” – surfrays. . . BAAAAAANNNNNNGGGGGG!!!!!! Hahahahaha!! :)….. visit http://goo.gl/HNBgn to watch pinoy tv shows


Mag-iwan ng Tugon

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Palitan )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Palitan )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Palitan )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Palitan )

Connecting to %s




Sali Na! Join the Pinoy Wordpress Bloggers Group!






Oktubre 2014
L M M H B S L
« Nob    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Chuckster’s Pages

Top Posts

Top Clicks

  • Wala

Chuck's Blog Stats

  • 212,934 hits

Chuckie Dreyfus' Facebook profile




Check out
AZRAEL's COOL MIXES

Use OpenDNS

RSS Will It Blend? That is the Question!

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

RSS Di-kilalang Ulat

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

RSS Di-kilalang Ulat

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

RSS Di-kilalang Ulat

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

RSS Di-kilalang Ulat

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

RSS Di-kilalang Ulat

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.



My blog is worth
$73,954.74.


How much is your blog worth?




Test your Internet connection speed at Speedtest.net


Powered by WordPress - WordPress Blogs Directory


Blogarama - The Blog Directory


Add to Technorati Favorites





Subscribe in NewsGator Online
Add A Day In The Life... to Newsburst from CNET News.com
Subscribe in FeedLounge
Add to netvibes
Add to The Free Dictionary

Subscribe in NewsAlloy
Add to Excite MIX
Subscribe in podnova

Add A Day In The Life... to ODEO
Add to Pageflakes
Add to My AOL
Subscribe in Rojo


I heart FeedBurner


PinoyBlogMachine.com


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: